Novo Nordisk Fonden hædrer naturfagslærer på Rudersdal Lilleskole med Novo Nordisk Fondens Naturfagslærerpris Øst 2024
Rudersdal Lilleskole er stolt af at meddele, at skolens dygtige naturfagslærer, Jens Frederik Broch, er blevet tildelt Novo Nordisk Fondens Naturfagslærerpris Øst 2024. Den prestigefyldte pris er en æresbevisning for Jens’ bemærkelsesværdige arbejde og engagement i undervisningen af skolens elever.
I begrundelsen for overrækkelsen blev der lagt vægt på Jens’ udvikling af egen hjemmeside Matematik med Onkel J, hvor eleverne kan se små videoer med forklaringer af bl.a. matematiske begreber, regnemetoder og formler.
Jens’ dedikation og talent for at give skolens elever alsidig, udfordrende og inspirerende undervisning gør ham til en uvurderlig del af skolen, og pristildelingen er ikke kun en ære for Jens selv, men også en anerkendelse af Rudersdal Lilleskoles vedvarende engagement i at sikre faglig trivsel inden for naturfagsundervisningen og skolens undervisning generelt.
Prisen blev officielt overrakt den 20. marts under Big Bang Konferencen i Odense, hvor skolen var repræsenteret ved skoleleder, Anna Harder og naturfagslærer, Sarah Stjerne Dahl Hansen og selvfølgelig prismodtageren selv. Jens blev hyldet med diplom, blomster og champagne og dertil følger en økonomisk hæderspris til prismodtageren og til skolen.
Yderligere information om begivenheden og Novo Nordisk Fondens priser findes på fondens hjemmeside her.